WP theme optional pages:
Somnul si efectele sale magice

Somnul si efectele sale magice

Daca sunteti putin bosumflati atunci cand trebuie sa va duceti la somn, pentru a merge la scoala sau la gradinita a doua zi dimineata, avem cateva lucruri intersante sa va spunem despre somn si efectele lui magice asupra noastra.

Ati fi poate surprinsi sa aflati ca si supereorii, precum Superman, Spiderman, Batman si Iron Man se mentin in forma dormind. Numarul ideal de ore de somn difera de la un supererou la altul, asa cum difera si de la un copil la altul, in functie de varsta si de actele eroice de peste zi.

Astfel, pentru a face fata cu zambetul pe buze unui program bogat in ore de matematica si limba romana, limbi straine, informatica, educatie fizica, educatie plastica si multa joaca, orice copil are nevoie de energia si buna dispozitie pe care numai somnul i le poate da.

Copiii, dar si parintii care au un program echilibrat de somn au parte de mult mai multe beneficii – sunt mai veseli, mai binedispusi, mai jucausi, invata si memoreaza usor, sunt mai creativi, mai atenti, se concentreaza mai bine si sunt mult mai sanatosi.

In plus, numeroase studii arata ca exista o stransa legatura intre somn si metabolism, iar lipsa somnului poate duce la obezitate. Nu in ultimul rand, somnul ne face mai frumosi, mai simpatici si mai prietenosi (nu neaparat la doua minute dupa ce ne trezim :) ).

Avem, asadar, o multime de motive pentru a ne imprietni cu Mos Ene si de a ne petrece cateva ore bune pe noapte dormind si visand frumos.

Conteaza foarte mult si numarul de ore pe care il petrecem dormind, precum si calitatea somnului.

Daca parintii si alti oameni mari au nevoie de 7-8 ore de somn in fiecare noapte pentru a-si “incarca bateriile”, copiii prescolari ar trebui sa doarma intre 11 si 13 ore, scolarii ar trebui sa aiba parte de 10, 11 ore de somn, iar adolescentii intre 9 si 10 ore.

Un somn odihnitor, de calitate, ar trebui sa fie linistit si continuu, fara treziri peste noapte. Un program fix de somn, cu o anumita ora la care sa intram in pijamale si ne bagam in pat in fiecare seara, ne poate ajuta in acest sens. De asemenea, alimentatia echilibrata, sportul si miscarea sunt preferate de Mos Ene – un prieten de nadejde al copiilor odihniti, veseli, prietenosi si plini de energie.


 

Author Description

administrator

Comments are closed.